DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dünya Politikasında Kafkaslar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSIR 561
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Kafkasya bölgesinin dinamiklerini etnik ve dini grupları, enerji kaynakları ve güzergahları, donmuş anlaşmazlıklarıyla açıklamak ve bölgesel güçlerin dış politikalarını bölgeyi dikkate alarak incelemek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kafkaslar’daki tarihi aktörler ve Kafkaslar’ın kalıcı anlaşmazlıklara neden olan çok etnili ve çok dinli yapısı hakkında kapsamlı bir bakış verir.
  • Türkiye-Kafkaslar ilişkilerinin dününü ve bugününü inceler.
  • Kafkaslar’daki enerji politikalarının dinamiklerini açıklar.
  • Kafkaslar’daki donmuş anlaşmazlıkların sebeplerini ana hatlarıyla belirler.
Ders Tanımı Dünya Politikasında Kafkaslar dersi Kafkaslar’ın beşeri, siyasi ve ekonomik dinamiklerini bölgesel güçlerin yöreye dönük dış politikalarına vurguyla inceler.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ve ders araçlarının tanıtımı
2 Kafkaslar’ın Tarihine Genel Bakış Vladimir Degoev, “The Caucasus: Between Three Empires”, International Affairs: A Russian Journal of World Politics, Diplomacy & International Relations, Vol. 50, Issue 1, 2004.
3 Gürcistan (Sakartvelo) Ronald Grigor Suny, The Making of the Georgian Nation, Indiana University Press, 1994.
4 Ermenistan (Hayastan) Richard Hovannisian, The Armenian People from Ancient to Modern Times, 2 vols. New York: St. Martin's Press, 1997.
5 Azerbaycan Altstadt, Audrey L., The Azerbaijani Turks, Power and Identity under Russian Rule. California: Hoover Institution Press, 1992.
6 Ceçenistan Mike Bowker, “Russia and Chechnya, the Issue of Secession”, Nations and Nationalism, Vol. 10, No. 4, 2004.
7 Ara Sınav
8 Kuzey Kafkaslar ve Federal Cumhuriyetler Kh. Kireyev, The North Caucasus and Geopolitical Interests of World Powers, International Affairs: A Russian Journal of World Politics, Diplomacy & International Relations, Vol. 56 Issue 1, 2010.
9 Kafkaslara Yönelik Geç Osmanlı Politikası ve Cumhuriyet Döneminde Devamı Mustafa Aydın, “Foucault's Pendelum: Turkey in Central Asia and the Caucasus”, Turkish Studies, Vol. 5, No. 2, 2004.
10 Kafkaslarda Boru Hattı Politikaları ve BTC (Bakü-Tiflis-Ceyhan) Anush Begoyan, “United States Policy in the South Caucasus: Securitisation of the Baku-Ceyhan Project”, Iran and the Caucasus, Vol. 8, No. 1, 2004.
11 Transkafkaslar’da Ağustos 2008 Beş Gün Savaşı ve Bölgesel ve Büyük Güçlerin İlgili Politikaları Charles King, The Five-Day War, Foreign Affairs, Vol. 87, Issue 6, December 2008.
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Gözden Geçirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
2
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
39
3
117
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
24
    Toplam
229

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
2 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek
3 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak 
4 Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak 
5 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak
6 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak 
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak 
8 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak 
9 Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak 
10 İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek 
11 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak 
12 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek 
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest