Dersin Adı | Dünya Politikasında Kafkaslar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 561 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Kafkasya bölgesinin dinamiklerini etnik ve dini grupları, enerji kaynakları ve güzergahları, donmuş anlaşmazlıklarıyla açıklamak ve bölgesel güçlerin dış politikalarını bölgeyi dikkate alarak incelemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dünya Politikasında Kafkaslar dersi Kafkaslar’ın beşeri, siyasi ve ekonomik dinamiklerini bölgesel güçlerin yöreye dönük dış politikalarına vurguyla inceler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve ders araçlarının tanıtımı | |
2 | Kafkaslar’ın Tarihine Genel Bakış | Vladimir Degoev, “The Caucasus: Between Three Empires”, International Affairs: A Russian Journal of World Politics, Diplomacy & International Relations, Vol. 50, Issue 1, 2004. |
3 | Gürcistan (Sakartvelo) | Ronald Grigor Suny, The Making of the Georgian Nation, Indiana University Press, 1994. |
4 | Ermenistan (Hayastan) | Richard Hovannisian, The Armenian People from Ancient to Modern Times, 2 vols. New York: St. Martin's Press, 1997. |
5 | Azerbaycan | Altstadt, Audrey L., The Azerbaijani Turks, Power and Identity under Russian Rule. California: Hoover Institution Press, 1992. |
6 | Ceçenistan | Mike Bowker, “Russia and Chechnya, the Issue of Secession”, Nations and Nationalism, Vol. 10, No. 4, 2004. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kuzey Kafkaslar ve Federal Cumhuriyetler | Kh. Kireyev, The North Caucasus and Geopolitical Interests of World Powers, International Affairs: A Russian Journal of World Politics, Diplomacy & International Relations, Vol. 56 Issue 1, 2010. |
9 | Kafkaslara Yönelik Geç Osmanlı Politikası ve Cumhuriyet Döneminde Devamı | Mustafa Aydın, “Foucault's Pendelum: Turkey in Central Asia and the Caucasus”, Turkish Studies, Vol. 5, No. 2, 2004. |
10 | Kafkaslarda Boru Hattı Politikaları ve BTC (Bakü-Tiflis-Ceyhan) | Anush Begoyan, “United States Policy in the South Caucasus: Securitisation of the Baku-Ceyhan Project”, Iran and the Caucasus, Vol. 8, No. 1, 2004. |
11 | Transkafkaslar’da Ağustos 2008 Beş Gün Savaşı ve Bölgesel ve Büyük Güçlerin İlgili Politikaları | Charles King, The Five-Day War, Foreign Affairs, Vol. 87, Issue 6, December 2008. |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Gözden Geçirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 2 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 39 | 3 | 117 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 229 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak | |||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | |||||
9 | Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak | |||||
10 | İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek | |||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak | |||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek | |||||
13 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest